Za namen dodatnega obveščanja o prejemu opomina na portal eDavki sporočite elektronski
Po novem bomo o neplačanih davčnih obveznostih opominjali tudi preko portala eDavki. V
prehodnem obdobju, do konca avgusta, bodo opomini za neporavnane obveznosti zavezancem
posredovani tako po klasični poti, kot preko portala eDavki. To velja za zavezance, ki so vključeni
v sistem eVročanja, in sicer fizične osebe, ki so (ali še bodo) vložile pristopnico za elektronsko
prejemanje dokumentov ter vse pravne osebe in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost. Prehodno
obdobje se bo zaključilo 1. septembra 2014, ko bodo vsi ti zavezanci opomine prejemali le še
preko portala eDavki. Zavezance pozivamo, da nam za namen dodatnega obveščanja o prejemu
opomina preko portala eDavki sporočijo elektronski naslov, kar uredijo preko portala eDavki s
posebnim obrazcem. Ker se prehodno obdobje pošiljanja opominov po klasični poti in preko
portala eDavki izteče konec avgusta, priporočamo, da elektronski naslov za obveščanje
sporočijo čim prej, zaradi prvih septembrskih opominov pa najpozneje do 31. avgusta.
Zoper zavezanca, ki zapadlih obveznosti ne plača v predpisanem roku, začne davčni organ
postopek davčne izvršbe. Ne glede na to, da zakonodaja ne predpisuje opominjanja, se v praksi
pred vsakim začetkom davčne izvršbe zavezancu pošlje opomin. Opomin je informativne narave,
saj gre za obvestilo zavezancu o stanju dolga na njegovi knjigovodski kartici. Namen opominov je
torej spodbujanje prostovoljnega izpolnjevanja obveznosti.
Zavezance bomo odslej o njihovih neplačanih davčnih obveznostih opominjali tudi preko portala
eDavki. To velja za vse pravne osebe in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost in le za tiste fizične
osebe, ki so se, ali še bodo prostovoljno vključile v sistem eVročanja z vložitvijo pristopnice za
elektronsko prejemanje dokumentov (na portalu eDavki obrazec eVročanje – POS). Do konca
avgusta bo tem zavezancem vsak opomin o neplačanih obveznostih posredovan tako po klasični,
kot po elektronski poti, od septembra naprej pa bo opominjanje za vse te zavezance potekalo le še
preko portala eDavki.
Za namen dodatnega obveščanja (na elektronski naslov) o prejemu opomina preko portala eDavki
zavezancem svetujemo, da si v najkrajšem možnem času uredijo podatke o prejemnikih
elektronske pošte. Posebej v tistih primerih, ko v imenu zavezanca do eDavkov dostopa
pooblaščenec in zavezanec preko portala eDavki ne bo mogel videti, da je opomin prejel. Če si bo
zavezanec s pristopnico za elektronsko prejemanje dokumentov uredil podatke o prejemnikih
elektronske pošte in ob tem navedel svoj elektronski naslov, bo obvestilo o prejemu opomina na
eDavke prejel tudi na svoj elektronski naslov. Pri tem opozarjamo, da bodo zavezanci, ki so vključeni
v sistem eVročanja, ne glede na to, ali so sporočili elektronski naslov za dodatno obveščanje ali ne,
prejeli opomin v portal eDavki. Elektronske naslove prejemnikov obvestil se lahko spreminja preko
sistema eDavki kadarkoli. Upoštevali bomo zadnji veljavni elektronski naslov ob vsakokratni izdaji
izhodnega dokumenta.
Fizičnim osebam, ki še niso uporabniki eDavkov priporočamo, da to postanejo. Na ta način bodo
lahko osebno in kadarkoli uporabljali vse že obstoječe storitve in storitve, ki jih nameravamo
ponuditi v bodoče.